Leiding scouting Don Bosco

De leiders en leidsters bij scouting Don Bosco zijn in teamverband verantwoordelijk voor het programma, welzijn en de veiligheid van onze jeugdleden. Scouting Don Bosco is een actieve maar vooral gezellige groep waarmee je ook buiten de Scouting-opkomsten veel plezier kunt beleven.

Nieuwe stafleden worden benoemd door de groepsraad (alle stafleden en bestuur van de vereniging). Voorafgaand aan de benoeming vindt een gesprek plaats met de groepsbegeleider. De groepsbegeleider adviseert de groepsraad over de mogelijke benoeming.

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

Alle (potentiƫle) groeps- en stichtingsleden dienen voordat ze lid worden een VOG te overleggen. Deze VOG wordt door Scouting Don Bosco aangevraagd voor het potentieel lid, hieraan zijn geen kosten verbonden noch voor het potentieel lid, noch voor Scouting Don Bosco. Ongeacht de positie of functie dient iedereen een VOG te overleggen.